Как работники железной дороги справляются со снежной зимой?

Безопасность

Снег цягніку не перашкода?

Гэта высвятляла карэспандэнт «ПК» у манцёраў пуці 8 акалотка Варапаеўскай дыстанцыі пуці.

— Снегапады, завіруха — радасць для эстэтаў і праблема для работнікаў камунальнай, дарожнай службаў, а таксама для нас, пуцейцаў, — гаварыў манцёр пуці Сяргей Адамовіч. — Хоць лічыцца, што чыгуначнаму транспарту не перашкаджае ніякае надвор’е, снег — прамая небяспека для рухомага саставу цягнікоў. У першую чаргу на стрэлачных пераводах. Калі прастора паміж рухомымі элементамі забіваецца, стрэлкі заміраюць.

Іх ачыстка — занятак няпрос­ты. Упэўнілася ў гэтым, назіраючы за работай Сяргея Адамовіча, Паўла Цапеліка і Леаніда Манкевіча, якія працавалі недалёка ад чыгуначнай станцыі Паставы.

Сяргей Адамовіч, Павел Цапелік і Леанід Манкевіч

— Трактар на рэйкі не пусціш, — працягвалі апавядаць мужчыны. — У вялікія снегапады выхо­дзіць снегаўборачны цягнік. А так асноўныя нашы прылады — лапаты і мётлы. Абсталяванне стрэ­лачных пераводаў — крыжавін, стыкаў, рэек — у любым выпадку чысціцца толькі ўручную. Пастаянна ў полі нашага зроку перасячэнне чыгункі з аўтадарогай. Найперш ачышчаюцца жалабы на пераездзе, снег у якія забіваецца коламі аўтатранспарту. Але сёлетняя зіма яшчэ не вельмі выпрабоўвае. Успомніце снегапады 80-х: ні пуці, ні стрэлак не відаць — суцэльны белы дыван. Ды няма такога надвор’я, у якое пуцейцы не выйшлі б на работу!

Побач са стрэлачным пераводам вялі работы па бягучым утрыманні чыгуначнага палатна манцёры пуці Аляксандр Андрыеўскі і Сяргей Пронька.

— Пры нізкай тэмпературы паветра метал сціскаецца, — тлумачылі. — Павялічваецца стыкавы зазор. Трапляючы ў яго, кола цягніка б’ецца мацней, што негатыўна ўплывае на стан рухомага саставу і чыгуначнага палатна.

— Штодня, згодна з графікам, адпраўляецца аглядаць пуці абходчык, — расказваў брыгадзір 8 акалотка Канстанцін Цярлюк. — На сваім участку ён добра ведае літаральна кожную шпалу. Яго вопытнае вока прыкмеціць нават нязначную крывізну рэйкі або іншае пашкоджанне. Работа патрабуе найвышэйшай дакладнасці, бо каляіна вымяраецца міліметрамі. За дзень прыхо­дзіцца пераадольваць больш за 10 кіламетраў.

Мароз пашчыпваў шчокі, калючы вецер прадзімаў паліто, і мне хацелася хутчэй сесці ў машыну. А пуцейцы, апранутыя ў цёплыя штаны, курткі, рукавіцы, абавязковы атрыбут — аранжавую камізэльку са святлоадбівальнымі элементамі, — абутыя ў спецыяльныя боты, рупліва працуючы, холаду не адчувалі. Расчысціўшы снег, адзін з манцёраў звязаўся па рацыі з дзяжурным па станцыі і папрасіў паганяць стрэлкі. Яны па чарзе прымалі то адно становішча, то другое. Упэўніўшыся, што работа выканана як след, манцёры забралі сігнальны флажок і накіраваліся ў іншае месца. Іх клопат — чыгунка, задача — утрымліваць яе ў спраўным стане, абавязак — пастаянна несці вахту на стальной магістралі.

Анна Анішкевіч. Фота аўтара



Читайте также:
3 пожара за неделю. В Поставском районе огонь повредил 2 хозпостройки и дом
Какие традиции чтят военнослужащие погранзаставы «Лынтупы» и как выглядит комната боевой славы?
Поставчане победили в межрайонных соревнованиях по рыбной ловле



Tagged

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.